Tuesday 5 November 2013

Hamil dan Sendirian: Apa Pilihan Saya? - Bahagian 1

Hamil dan Sendirian: Apa Pilihan Saya? 
[Penerbitan oleh WAO - Pertubuhan Pertolongan Wanita dengan sokongan daripada Malakoff]



Bahagian 1: Pengenalan

Orang A: Ada tak awak terbaca di dalam surat khabar semalam? Ada seorang bayi yang baru lahir ditemui di tempat sampah, dalam keadaan masih berlumuran darah.

Orang B: Ya, ada. Nasib baik ada orang yang menemui bayi itu sebelum apa-apa yang buruk terjadi.

Orang A: Apa agaknya yang terjadi pada ibu bayi itu? Macam mana dia boleh tinggalkan anaknya yang baru sahaja lahir macam itu saja?

Orang B: Ibunya saja ke?? Macam mana dengan ayah bayi itu?

Orang A: Betul juga. Kedua-duanya sama-sama bertanggungjawab ke atas bayi itu.

Orang B: C, Eh, kenapa awak diam betul hari ini?

Orang A: Muka awak agak pucat. Awak tak sihat ke?

Orang C: Saya ada sesuatu yang saya perlu beritahu kamu berdua.

Orang A: Kenapa? Cakaplah...

Orang C: Saya... Saya mengandung.

Orang B: Awak pasti ke??

Orang C: Ya... Saya tak tahu, saya tak tahu... Apa yang saya nak buat sekarang?!

Orang B: Okey, sabar... Bertenang. Jangan risau. Pasti ada jalan penyelesaian untuk semua ini.

No comments:

Post a Comment